Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 8 juni, 2009

Är verkligen mycket glad för att PP säkrat åtminstone 1 mandat i Eu och oavsett mindre intelligenta kommentarer på Svts valvaka och Bergströms katastrofala intervju med Falkvinge, så är det min förhoppning att PPs siffror tjänar som en väckarklocka för de traditionella partierna, att integritetsfrågorna inte går att nonchalera, att detta är något som måste prioriteras!

Det tycktes vara många i den beramade Svtvakan som fortfarande inte förstår vilka möjligheter internet innebär och som envisas med att fortsätta se PPs framgångar som ”en fildelningsfråga” ledd ”av unga män”.

När man inte försöker tiga ihjäl att PP överhuvudtaget finns och fick sitt mandat, som till exempel Bodström gjort i sin valanalys…

DNs opinionssida, har heller inte förstått det…det enda positiva som sades, var att PPs framgångar åtminstone hade fördelen av att SDs möjligheter till mandat minskat?!

Jag måste säga att jag tycker väldigt illa om de försök att dra paralleller mellan PP och SD som just nu pågår, inte minst genom påhopp på Facebook och mycket märkligt formulerade frågor, även Deepedition fick någon märklig fråga åt det hållet…och nu DNs kommentar.

Är detta ett nytt sätt att försöka misskreditera PP, genom att försöka sammanställa eller sammansmälta dem i folks medvetande med SD, eller handlar det ”bara” om dåliga förlorare, som låtit sin bitterhet ta överhanden?

Mycket märkligt.

För övrigt, har Herr Guillou behagat yttra sig igen, denna gången om Lars Gustafssons briljanta artikel (som jag inte hittar just nu, men bör ha länkat till den tidigare) för ett par veckor sedan…Herr Guillou väntade enda till själva valdagen med sitt tyckande.

Vad tyckande gick ut på?

Att Gustafsson är avundsjuk på Guillou, för att han inte kommer upp i de försäljningssiffror som Guillou ligger inne med.

Suck.

Läs Anna Trobergs Newsmill artikel om de som ”vågar lägga ut och de som står kvar på stranden”.

Kan för övrigt tala om att uddvistelsen komplicerades av 3s totala oförmåga att – trots dagliga påstötningar –  se till att mina lurar hade någon som helst täckning eller att det mobila bredbandet (som jag – mot bättre vetande – tog med, det är machatare det där modemet!) fungerade mer än fem minuter i taget?!

Slutligen kröp det fram, när jag väl var tillbaka i stan igen, att de har sagt upp något slags samarbete med Telenor och att det snarare var det som var förklaringen och inte något ”mastfel”.

Det otydliga mummel om ”tittar på, måste gå igenom alla aspekter, och övervägningsfråga” som nådde mitt öra, sade mig – klart och tydligt – att de inte har den minsta lust att ”åtgärda situationen”, om det innebär kostnader och besvär för dem.

Alltså är risken stor att jag kommer att stå utan vettiga kommunikationsmöjligheter där uppe i fortsättningen också…nåja, den som lever får se.

Och eftersom såväl fortsatt levnad som fortsatta uddvistelser ingår i min planeringen, lär 3 få veta att de lever, varje gång jag kommer dit upp och står utan fungerande mobiler.

I övrigt råder det fortfarande kaos på diverse fronter här hemma och därför säger jag endast att jag återkommer så snart jag kan.

Read Full Post »